Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Vztlaková mechanizace křídla
Rakovský, Kristián ; Weis, Martin (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou vztlakovej mechanizácie krídla. V práci je uvedený účel vztlakovej mechanizácie, rozdelenie prostriedkov vztlakovej mechanizácie, stručný náhľad do ich histórie a ich bližší popis s uvedením ich výhod, nevýhod a použitia v letectve. Súčasťou práce je taktiež stručná štatistika, ktorá zrovnáva vztlakovú mechanizáciu veľkokapacitných dopravných letúnov.
Aerodynamika axiálních větrných turbín
Just, Jan ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou aerodynamiky větrných turbín. V práci je odvozena základní teorie založená na zákonu zachování hybnosti, která je základním nástrojem pro návrh a výpočet větrné turbíny. Tato teorie je následně doplněna o korekční faktory a posléze použita při návrhu větrné elektrárny pro konkrétní parametry. Výpočet je proveden iteračně s využitím softwaru MATLAB, přičemž samotný kód je uveden v příloze. V práci jsou uvedeny grafy shrnující průběh jednotlivých veličin po délce lopatky. V závěrečné části jsou stručně popsány pokročilejší témata aerodynamiky cílená na determinaci dalších upřesňujících faktorů, jimiž se obor větrné energetiky zabývá v poslední době.
Metody pro potlačení Kármánových vírů
Kukrle, Daniel ; Urban, Ondřej (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá Kármánovými víry a jejich potlačením. V teoretické části je popsán princip vzniku fenoménu a pojmy související s ním. Následuje kapitola pojednávající o výskytu a nebezpečnosti Kármánovy vírové stezky. Teoretická část je zakončena přehledem možných metod pro potlačení jevu. Experiment aplikuje vybrané metody potlačení a dokazuje jejich účinnost.
Srovnání pulsujícího proudění newtonské a ne-newtonské kapaliny v komplexní geometrii
Kohút, Jiří ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Jagoš, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pulsujícím prouděním newtonské a ne-newtonské kapaliny. V teoretické části jsou uvedeny potřebné teoretické znalosti jak obecně k pulsujícímu proudění, tak k ne-newtonskému chování kapaliny. Dále se práce zaměřuje na numerické modelování pulsujícího proudění v přímé, ideálně tuhé trubici a v „patient-specific“ modelu lidské tepny, přesněji v karotidě. Jsou použity dvě metody: numerické řešení pomocí metody konečných objemů (MKO) a také analytické řešení pomocí Besselových funkcí (tzv. Womersley). Výsledky jsou validovány proti experimentálnímu měření metodou „particle image velocimetry“ (PIV). Shoda numerického řešení s experimentálními daty je vzhledem k nepřesnostem PIV velmi dobrá z obou pohledů - kvalitativně i kvantitativně. Numerické řešení dále srovnává vliv turbulence a ne-newtonské kapaliny vůči bázi (laminární, newtonská kapalina). Vyvinutá metodika je v závěru aplikována na „patient-specific“ model karotidy, zrekonstruovaný z CT snímků. Měření in vivo je v lidských tepnách velmi nákladné a často invazivní. Výstupy z měření jsou tak omezené, většinou pouze na tlak a průtok. Výpočtové modelování proudění (CFD) je neinvazivní a výstupy jsou přes celou doménu. Díky těmto výhodám CFD výrazně přispívá k pochopení vlivu hemodynamiky při tvorbě kardiovaskulárních onemocnění.
Zatížení střechy vzdušným proudem vrtulníku při montážních pracích
Fidler, Tomáš ; Križan, Jiří (oponent) ; Nevařil, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním vzdušného proudu generovaného hlavním rotorem vrtulníku a analýzou jeho účinků na střešní konstrukci. Na začátku je teoreticky popsána problematika definice vzdušného proudu od rotoru a jsou uvedeny základní řídící rovnice výpočtové dynamiky tekutin včetně stručného popisu metody konečných objemů a mezní vrstvy. V další části jsou provedeny numerické simulace proudění v závislosti na výšce rotoru nad konstrukcí, tvaru střešní roviny a na klimatických podmínkách. Výsledky jsou následně porovnány s hodnotami klimatického zatížení stanoveného dle platné české stavební normy.
Předběžná aerodynamická analýza konceptu dálkově řízeného modelu s proudovým pohonem
Novák, Ondřej ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aerodynamickou analýzou bezpilotního letounu a následnými úpravami křídla, jeho polohy a přechodu křídlo-trup. Důraz je kladen na charakter odtržení proudění, jeho interakci s dalšími strukturami proudění a jeho vliv na aerodynamické vlastnosti letounu. Cílem úprav je zajištění dostatečné stability a řiditelnosti letounu při nízkých i vysokých úhlech náběhu. V práci byly využity panelové metody a CFD. V případě nepřesností CFD výpočtu byly také připraveny dvě záložní varianty úprav křídla.
Analýza účinků zatížení větrem na stavební konstrukce
Štěrba, Martin ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou účinků zatížení větrem na stavební konstrukce. V rámci práce je řešeno numerické modelování obtékání tuhých válcových těles při vysokých Reynoldsových číslech. K simulacím byl použit výpočetní software ANSYS CFX. Výstupem práce jsou průběhy Strouhalova čísla a průběhy součinitelů odporu a vztlaku v závislosti na Reynoldsově čísle.
Principy konstrukce aerodynamického tvaru karoserie vozidel
Oslizlo, Aleš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V práci jsou vysvětleny principy konstrukce aerodynamického tvaru karoserie vozidel, koeficient odporu při obtékání vzduchu, vliv na průběhy tlaků a vlastnosti mezní vrstvy. Dále jsou ukázány základní aerodynamické tvary karoserie u osobních, užitkových a závodních automobilů.
Hybrid turbulence models for strongly swirling flows
Kaplán, Martin ; Štefan, David (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this paper is to investigate using of hybrid turbulence models for strongly swirling flows. The work is focused on the possibility of applying a hybrid SBES model to simulate flow around a hydrofoil. The work further describes the creation of a mesh for the solved domain, the setting of boundary conditions and the setting of the solution for the software FLUENT. The simulation results are compared with experimentally measured values. The work also uses and evaluates data from PIV measurements. The knowledge that the paper brings as part of the results of a research project can be applied in the future in the design of blades of water turbines.
Tenkostěnný pravoúhlý přeliv bez bočního zúžení ovlivněný šířkou koryta
Zmítko, Jakub ; Roušar,, Ladislav (oponent) ; Zachoval, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší, propagaci šířky přelivu (koryta) na kapacitu přelivu. Míra ovlivnění je analyzována laboratorním měřením na modelech s šířkou přelivu (koryta) od 0,02 m po šířku 0,50 m. Jsou analyzovány různé přepadové výšky a průtoky, při kterých je počítán součinitel přepadu. Výsledky jsou porovnány s předchozími pracemi, především pak s prací Kindsvatera a Cartera (1957) a Schodera a Turnera (1929), kdy jsou použity stejné postupy k výpočtu součinitele přepadu. Práce obsahuje teoretické uvedení do problému tenkostěnných přelivů a otázky vzniku mezní vrstvy při proudění kapaliny, navazuje analytická část. V analytické části jsou publikovány výsledky měření, jejich porovnání a zhodnocení. Práce je zakončena zhodnocením a doporučením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.